Vet verbrand - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu Vet verbrand - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu

Vet verbrand

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Familie

23 Juli 2008 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Na een koele nacht waarin iedereen weer een beetje is bijgeslapen hebben we heerlijk uitgebreid ontbeten bij onze cabin. We zijn echte amerikanen geworden want we eten cereals met yoghurt of melk. Maar wat fruit, een eitje en soms brood maakt het allemaal nog completer. Om alles koel te houden hebben we een rijdende koelbox gekocht. In elk hotel heb je een ijsblokjes machine en bij elke supermarkt, bezinestation heb je zakken met ijsklontjes. Deze kiep je in je de koelbox en je houdt alles koel. Om te koken hebben we een bezine brandertje van coleman gekocht. De kids zijn iedere keer weer blij met een zelfbereide maaltijd. Waardering is aanzienlijk hoger dan thuis!
Voor een kopje koffie zijn we trouwe klanten van de starbucks. Ik heb toch wel mijn dagelijkse capo nodig en Charles zijn dopio( dubbele expresso). We lazen in de krant dat starbucks filialen gaat sluiten. Wij kunnen ons het voorstellen want op elke hoek kun je ze vinden. Maar wij zijn in ieder geval trouwe en tevreden klanten.
Rond het middaguur begon de zon de mist te verdrijven en zijn we naar de kust gegaan. Er stond een flinke wind maar zo liggend op het strand was het goed te doen. Ik heb mijn eerste boek uitgelezen ( mager resultaat maar er is ook zoveel te zien). Max heeft genoten van de hoge golven. Was echt oppassen want je bent onder die 2 meter hoge golven zo verdwenen.Maar ook daar zit natuurlijk netjes een life guard.
Wat we ondertussen niet in de gaten hadden was onze nog smettteloze huid. Ja, zon hebben we veel gezien maar altijd gemeden. Dat betekent zelfs dat we net als de amerikanen van winkel naar winkel rijden met de airco aan als we een stukje moeten lopen. Je ziet wel ons aanpassing vermogen is groot.
Die dag verder niet zoveel gedaan als eens flink aan ons dagboek gewerkt. Je ziet Bert het heeft resultaat gehad.