Wall,E - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu Wall,E - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu

Wall,E

Door: Charles

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Juli 2008 | Verenigde Staten, San Francisco

Na het shoppen van de dag ervoor bij de Apple store en de Rei (een hele grote outdoorwinkel waar Majolein een superfleece, ik een nieuwe Northface jas en een rugzak heb gekocht)(ipv een koffer hebben we een rugzak aangeschaft)) waren we wel weer toe aan wat uitslapen. Dat was niet moeilijk want in San Francisco heb je geen loeiende airco op je kamer nodig om de boel koel te houden.
Max zijn i-touch was opgeladen dus we konden gaan. Met de bus naar Chinatown gereden. Het stikt er van de Chinezen! En allemaal winkeltjes met eten en van alles. Maar vooral veel Chinezen. Daarna zijn we naar het financial district gelopen. Grote hoge gebouwen maar ook staan er de oude gebouwen tussen die gebouwd zijn in de periode dat er in de omgeving veel goud gevonden werd. Op een gegeven moment kwamen we terecht in een boekwinkel en stuitte ik op een boeek van de nieuwe Disney- Pixar film: Wall-E. Prachtig vormgegeven film bleek uit het boek. We hadden sowieso het plan om een keer naar de film te gaan. Het bleek dat de film in de buurt draaide. De bios was net nieuw, en gevestigd boven een tres chique warenhuis. Daar aangekomen hoefden we maar 10 minuten te wachten voor de martinee voorstelling van 14.40 u. Natuurlijk hebben we de grootste zak popcorn gekocht die er te krijgen was. Conclusie: topfilm. Jammer dat Marjolein hard moest optreden tegen een gast die steeds tegen haar stoel beukte.
Daarna naar het museumdistrict geweest. Het SFOMA is een prachtig gebouw. Ik heb er mijn vakantiewatch gescoord. Max heeft de hele dag op elke plaats via wifi op het internet te komen (`Kijk pappa, hier heb ik drie streepjes ontvangst`). Vervolgens zijn we naar Little Italy gelopen en hebbeen daar lekker gegeten. Met de bus terug. Nog even gekletst met iemand die zijn baan er aan had gegeven en trainde voor een toelatingsexamen voor een tandartsopleiding. Tuisgekomen was het toch weer laat geworden. Hoe Juul het volhoudt snappen we niet. Hulde voor Juul!

Hey Bert! Leuk om jouw reacties te lezen! Top dat je ma zo verwent met de post.

• 25 Juli 2008 - 20:50

Van 79, Ge Wit Wel:

Hey Buurtjes!
    Hele grote avonturen, zo zien we hier. Ongetwijfeld lezen we nog niet de helft, dus we zitten hier al in de startblokken voor nog meer verhalen! We houden het verder kort, we moeten ergens nog wat planten water gaan geven en kijken of de after-shave er nog staat ;-)
    Groetjes,
    Trudy, Roger, Luc en Valérie.

• 26 Juli 2008 - 19:43

Patrick En Marlies:

Wij kunnen op dit moment goed loeiende airco's gebruiken, beetje warm hier. Om af te koelen denken we soms maar aan Italie.
    Begrijp ik nu dat Max zijn wifi worstje heeft opgeladen! Of ben ik nu weer ouderwets?
    Ik hoop voor jullie dat het koud wordt en gaat regenen, anders heb je niets aan je superfleece en Northface jas, zou toch jammer zijn.
    Hebben jullie de gouverneur van California al gezien, schijnt veel in de bioscoop te komen.
    Ik ben trouwens wel nieuwsgierig wat Marjolein gedaan heeft met die beukende gast, bewaren we voor later.

Veel plezier nog,
    groetjes.