Alcatrez - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu Alcatrez - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu

Alcatrez

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 Juli 2008 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag moesten we vroeg opstaan. Om naar alcatraz te gaan. We waren allemaal heel moe. Van de avond daar voor. we hebben ons aangekleed en zijn vertrokken(lopend). We zijn toen in de rij gaan staan. Na even wachten mochten we in de boot op weg naar Alcatraz. Alcatraz is een oude gevangenis. De beste bewaakte gevangenis van Amerika van in begin 1930 tot 1963. de gevangenis is in 1963 gesloten omdat het een oude gevangenis was en niet meer schoon. Ook zijn er mensen ooit ontsnapt. Door een gat in de muur te maken. Dat waren vier mensen. Eentje van die vier was te laat met ontsnappen die is het niet gelukt. Later is er van de gevangenis een soort museum van gemaakt. Daar hebben wij een rondleiding gedaan. Toen zag je de kamers van die drie mensen die ontsnapt zijn. Bij de vierde zag je ook een gat in de muur Een stukje van die muur was kapot. Je hoorde ook dat ze daar een jaar over gedaan hadden.(de rondleiding was in het Nederlands:)) en Alcatraz is niet zomaar een gevangenis nee het is ook een eiland! Het was dus moeilek om daar te ontsnappen. Die mensen die ontsnapt zijn moesten dus ook kunnen zwemmen! Na de rondleiding zijn we met de boot terug gegaan. We hebben de trem gepakt en zijn daar de Apple winkel gegaan Max wouw een iPhone kopen en ik een iPod nano (dat is de zelfde als Lynn heeft). Jammer genoeg was Max teleurgesteld. als je een iPhone wou kopen moest je in Amerika wonen ( Reginald jij hebt heeel erg geluk gehad!). Daarom heeft Max een iPod touch gekocht. En ik heb een iPod nano in het rood gekocht. We waren er super blij mee! Natuurlijk wouwen wij ze meteen gebruiken. Daarom zijn we even gaan drinken in de dichtstbijzijnde restaurant: burger King. Daar hebben we alles voorzichtig opengemaakt. Max kon nog niks doen want hij moest hen eerst aan de pc aansluiten. Ik kon wel wat ik kon alleen maar spelletjes doen niks anders. Na het drinken hebben we de iPods weggestopt en zijn verder gelopen. Naar een winkel met tassen en jassen en dat soort dingen. Daar hebben we een vlies voor pap en voor mam gekocht en een grote rugzak voor het rond trekken (pap en mam willen volgend jaar gaan wandelen in Italië) en voor deze vakantie vonden ze het fijn . Toen zijn we met de bus terug gegaan naar het hotel. Toen hebben we de iPod van max aan de pc gedaan. (Nu zit max dag en nacht te internetten) toen zij we gaan eten bij de chinees. En gaan slapen.