Foutje moet kunnen! - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu Foutje moet kunnen! - Reisverslag uit Yosemite, Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu

Foutje moet kunnen!

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Juli 2008 | Verenigde Staten, Yosemite

Het was weer zo’n dag dat je de hele tijd in de auto moest zitten, egt saai. De helft van de reis moesten we door de heetste plek van de wereld rijden: death valley. We vertrokken van het motel en gingen rijden. In het begin gaf de tomtom het verkeerd aan want we gingen eerst nog even naar een informatie center. Toen we daar waren was daar een soort museumpje, dat woestijn heet zo omdat vroeger heel veel mensen daar verdwaalde en dood gingen. In 2006 was er ook een Koreaan die verdwaald was zonder water, die moest haar eigen pis drinken om in leve te blijven.
Toen we midden in de woestijn waren zagen we op zo’n computertje in de auto dat het 50 graden was, omdat het zo heet was leek het mij en pappa wel leuk om een eitje op de auto te bakken. Pappa legde hem alleen neer op de motorkap en die was scheef dus viel het eitje er af. Onderweg stonden er langs de kant allemaal tanks met water voor de radiator. Als deze toch oververhit mocht raken. We hadden nog even hete remmen want met een automaat kan je niet remmen op de motor. Althans pappa weet nog niet hoe de bergversnelling werkt.
Toen we uiteindelijk op de camping in Yosemite aankwamen bleek het dat mamma zich een dag had vergist en dat we een dag te vroeg waren. Tja, het is vakantie! Eerst zeiden ze dat ze geen plek meer hadden maar toen pappa met de manager had gesproken hadden ze opeens wel een plekje vrij. We konden er alleen pas om half 11 in. Toen het half 11 was moesten we de auto uitladen en alle spullen in een soort golf karretje leggen die het naar het huisje bracht. Hij zij dat we alles er moesten uit halen om dat er ongeveer 100x door beren in een auto wordt ingebroken per jaar. Uiteindelijk hadden we alles er uit en we gingen slapen.

Marjolein:Het is heel leuk om al jullie reacties te lezen. En dat jullie er zelfs voor naar de Mac gaan om te lezen is wel heel geweldig. En p en m wat leuk dat jullie ons mooie Italie hebben ontdekt.Bert wil jij ma nu en dan onze verhalen voorlezen?
Heel veel lieve groeten van een nu heel koud San Francisco(13 c). We leven mee met jullie in Nederland. De volgende verhalen volgen snel.

• 21 Juli 2008 - 20:40

Bert:

Ik lees Ma de verhalen niet voor, ik print ze uit en verstuur ze per post naar Ma. Dat komt vast in een album. Jullie lopen wel 5 dagen achter met de verslagen, weten jullie dat?
    Hier is alles goed, behalve het weer. Vanaf morgen wordt het beter zeggen ze.
    We blijven jullie volgen!!
    Groet Bert