De zon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu De zon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu

De zon

Door: Charles

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De zon speelt een grote rol deze dagen. We zijn in prachtige gebieden, maar als de zon als een koperen ploert schijnt wil je eigenlijk het liefst in de auto schuilen met de airco op volle toeren. Ook is het licht van de zon heel bepalend. Max en ik zijn in de Grand Canyon vroeg (4 uur) opgestaan op de zonsopgang te zien. De zons op- en ondergang hebben we bekeken in Monument Valey. En ook vandaag weer de zonsondergang in the Arches. Het licht is op die momenten fantastic!
Vandaag hebben we het rustig aan gedaan. Dat moet wel want de warmte, het reizen, vroeg opstaan, laat naar bed gaan en alle indrukken verwerken kost veel kruim. De hitte eist ook snachts zijn tol. We hebben gisteravond de kinderen in laten slapen met de airco loeiend aan. Toen Marjolein en ik naar bed gingen hebben we deze uit gedaan. De kids vonden dat, zo bleek vanmorgen een slecht idee. Zij hebben liggen bakken in bed.
Eerst maar een beetje opgestaan en daarna ontbeten. Dat is trouwens wel wennen. Het brood is verschrikkelijk. Als het geen gummy is dan is het wel gezoet. Soms, zoals vandaag, vindt je in de betere supermarkten lekker Europees brood (Italiaans, Frans enz.)
Cornflakes met yoghurt is nu bij ons populair. Na het ontbijt hebben we gezwommen ((kinderen onder de 15 mogen niet zonder begeleiding zwemmen!) Toen zijn we vertrokken naar de Arches. Natuurlijk niet zonder eerst een Starbuck's aangedaan te hebben. In het visitors Center eerst geleerd hoe die bogen in het landschap zijn ontstaan. zoek het maar eens op op internet.
Het was erg heet. We hebben daarom op karakter een wandeling naar de grootste Arch gemaakt en de rest bekeken door af en toe uit de koele auto te stappen. Ik schaam me er een beetje voor te zeggen dat we tijdens het parkeren gewoon de motor laten lopen om de temp op peil te houden.
We hebben er goed aan gedaan om rond vieren eerst naar de winkel te gaan en eten te kopen en na het zwemmen weer terug te gaan voor de sunset. Toen hebben we weer genoten van de zon met het mooie licht, het onvergeetelijke uitzicht en de rust die uitgaat van zo´n ongelofelijke wijdsheid.

• 17 Juli 2008 - 14:21

Hanneke En Reginald:

ha luitjes. We hebben de laatste verhalen even kunnen lezen in een (Amerikaanse!)Mc Donald in het Oostenrijkse Lienz. Geef ons vandaag maar een beetje zon, want vandaag s die dus pleitte bij de Oostenrijks Italiaanse rens. grote groeten van Han, Reg en kids

• 18 Juli 2008 - 21:16

Ike:

En toen had ik eindelijk alles bijgelezen. Het klinkt allemaal erg leuk, hoewel er helemaal in het begin wel veel mis ging! En van de hitte weet ik alles; ik geloof niet dat het een middag onder de 35 graden is geweest in Griekenland, dus meestal hoger dan. Ik kijk uit naar het volgende verhaal en nog veel plezier!

• 19 Juli 2008 - 16:48

Patrick En Marlies:

Ha Snijdertjes,

Erg leuk om jullie reisverhalen te lezen! Kunnen jullie sinds een paar dagen niet meer online?
    Wij zijn sinds 2 dagen weer terug uit het zonnige Italië. Hier thuis valt de regen met bakken uit de lucht. We hebben jullie uiteraard erg gemist tijdens het pizza happen, ijs eten en cappucino drinken! Onze avonturen waren denk ik wat minder groot dan die van jullie, maar we zijn wel in jullie Italiaanse voetsporen getreden: Florence, Lucca, én camping Tavernelle. Onze meiden konden niet geloven dat we die camping aan jullie te danken hebben. Wij vonden het een geweldig mooie plek, de meiden vonden het er enigszins luguber. Ze gingen zelfs mee wandelen om niet 'alleen' op de camping te hoeven blijven!
    Gaan jullie ook nog in indianen-tenue rondlopen en in een tippi slapen of is dat te veel gevraagd?. Het lijkt me wel wat om zo het pure amerikaanse oergevoel te ervaren!

Nog veel plezier de komende weken en we blijven jullie volgen!
    Groetjes,
    de Bonen&Marlies