Slapen bij Hassan - Reisverslag uit Azrou, Marokko van Familie Snijder - WaarBenJij.nu Slapen bij Hassan - Reisverslag uit Azrou, Marokko van Familie Snijder - WaarBenJij.nu

Slapen bij Hassan

Door: Lynn

Blijf op de hoogte en volg Familie

10 Augustus 2010 | Marokko, Azrou

Dinsdag 10 augustus, Marokko.

Wat er in het vorige stukje nog niet stond, was dat we die dag ’s avonds nog even naar het zwembad zijn gegaan. Daar werd live muziek gespeeld en er waren heel veel Marokkanen aan het dansen. Dat zag er best wel grappig uit, omdat het vooral jongens waren en ze heel erg met de heupen bewogen. Even later kwam er een Marokkaanse jongen naar ons toe, die vroeg of we Nederlands waren. Hij bleek ook Nederlands te zijn, in Amsterdam te wonen en met zijn familie in Marokko op vakantie te zijn. We hebben een leuk gesprek met hem gehad over Marokkanen in Nederland en over ambities. Dat was erg gezellig.

De volgende dag (10 augustus) zijn we vroeg op gestaan en hebben we onze tenten ingepakt. Na een uurtje in de auto te hebben gezeten, kwamen we aan op een camping. Deze camping werd beheerd door Hassan, een Marokkaanse man die in Keulen had gestudeerd. Hij sprak daarom verdomd goed Duits, waardoor het communiceren heel makkelijk was. We hebben daar twee kamers gehuurd, in zijn huis, op de tweede etage.

’s Middags zijn we naar Azrou gegaan, een klein stadje. We werden daar meteen al aangesproken om ergens te gaan eten. We hebben allemaal honger en besluiten om het te doen. We bestellen 4 tajines met gehakt en ei. Voordat we beginnen met eten, voelt mamma dat er iets niet goed is met het eten. Ze denkt dat het vlees niet goed genoeg doorbakken is. Iedereen eet het vlees niet op, behalve pappa. We vrezen het ergste, maar achteraf heeft niemand een voedselvergiftiging gehad.

In de avond hebben we op het dakterras naar de sterren gekeken. Die zijn hier heel erg mooi, en je kunt ze ook zien omdat er hier vrijwel geen lichtvervuiling is. Boeken gelezen en daarna zijn we gaan slapen.

Lynn