Beren zijn niet schattig - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu Beren zijn niet schattig - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu

Beren zijn niet schattig

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag begon de dag lekker. We hebben fijn uitgeslapen. We hadden besloten om lekker bij het zwembad te gaan luieren en lezen. Want dat hebben we nog niet veel gedaan. We zijn naar het zwembad gegaan. Het was heel heet, we zijn allemaal super bruin zelfs Lynn! We hadden het idee om ’s avonds te gaan picknicken. We hebben nog ’s middags nog wat gegeten. Pappa en Mamma zijn even boodschappen gaan doen op De camping. Later waren ze terug, toen hebben we de spullen in gepakt voor de picknick. Vlees, drinken,de pannen dat hadden we nodig voor de barbecue. We liepen naar de auto en we maakten grapjes over dat er een beer in onze auto zat. We kwamen aan en we schrokken ons dood! Er was een ruit ingeslagen en allemaal beren poten! Gelukkig was het een klein raampje. De dag daarvoor hebben we heel de auto leeggeruimd. Pappa moest een beetje lachen toen hij het zag. Want we hadden dit niet verwacht! Waar Lynn zat was een klepje in de stoel afgebroken. Dat had de beer gedaan. We keken op de voorruit we hadden een briefje, een bon! Van de meneren van de parkwacht. Er kwam een auto langs en Pappa probeerden hem tegen te houden, het was de auto van die mensen die geven die briefjes. Die meneer vertelde dat het geen bon was maar een bedrijf waar wij terecht kunnen voor een report. We hebben ook gevraagd hoe het kwam dat die beer bij ons kwam. (We wouden dat wel weten want we hadden de hele auto uitgeruimd) de meneer zij dat het kon komen omdat een beer eerder bij de zelfde auto eten heeft gevonden. En dat ie dacht dat hier ook eten inzat. Daar konden wij wel van lachen. We hebben nog even naar de auto gekeken hij stonk naar ei, en toen wisten we nog wel een reden dat de beer was gekomen. Pappa en Max hadden midden in de woestijn een eitje proberen te bakken het eitje op de moterkap. het ei was op de grond gevallen. De hele auto zat onder. Wij (Lynn, Max, Mamma,ik) zijn later terug naar het cabin gegaan. En Pappa ging alles regelen. Picknicken konden we niet meer. Wat het grootste probleem was dat de ruit er uit was. Hoe konden we in een dag een nieuwe ruit regelen? Stel je voor dat ze vannacht weer komen! Lynn en Max hadden nog een heel leuk grapje, als zij moesten raden hoeveel beren er waren geweest dachten zij 2, want het hele dak zat vol met aarde en binnen was ook vies. Een beer ging tap dansen op het dak en de ander was aan het zoeken naar eten. :)
We hebben een lesje geleerd vandaag:
Beren zijn slim, en NIET schattig!

Aanvulling van Charles: Juul was behoorlijk overstuur toen ze zag dat de ruit gebroken was en er een beer in de auto was geweest. Maar de anderen konden er gelukkig wel om lachen. Het afhandelen liep allemaal vlotjes. Bij de garage in Yosemite Village kreeg ik een stuk plastic om het gat af te plakken en Alamo gaf aan dat de auto in San Francisco omgewissseld kon worden. ´s avond´s zijn we nog wel gaan pickniken. (Naast de campingplaatsen en ook in het park staan ijzeren bbq´s. Erg handig. Wat ook handig is zijn de briketten gedrenkt in benzine. Die zijn zo aangestoken). Onderwerg naar de bbq plaats zagen we dat er allemaal auto´s stopten en mensen uitstapten. Toen wij dat ook deden hebben we een beren moeder met jong gezien. Meteen was een ranger bij die de mensen op afstand hield en vanalles begon uit te leggen. Later met de bbq in het bos hebben we goed om ons heen gekeken of er geen beren in de buurt waren. We wisten ook niet of wij in het kurkdroge bos wel mochten bbq~en. Bij navraag bij een andere familie was het antwoord: `it´s better to ask for forgiving than to ask for permission` De rangers die steeds voorbij reden hielden goed in de gaten of wij of de beren het malse vlees op aten.

• 23 Juli 2008 - 21:54

Bert:

Hoi luitjes,

(O)ma heeft inmiddels prints van jullie berichten tm 16 juli in bezit. Tm 18-7 verzend ik morgen. Ze geniet er zeer van en is er heel blij mee!!
    Leuke foto's. Als Max een zonnebril op heeft kan hij wel normaal op de foto, hihi;-)