Relaxen! - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Familie Snijder - WaarBenJij.nu Relaxen! - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Familie Snijder - WaarBenJij.nu

Relaxen!

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 Juli 2016 | Sri Lanka, Mirissa South

In Mirissa logeren we in hotel Palm Villa. Een geweldige plek. We hebben de familiekamer waarin we met zijn vijven slapen. Niet zo maar een kamer maar bestaande uit drie gedeeltes en enorm veel ruimte. Als we uit onze kamer stappen zitten we rechtstreeks op het strand. Met flinke golven voelen we de spetters op ons terras. Genieten hoor zo'n relaxte plek. We hebben geluk want vandaag schijnt de zon. Dat is altijd afwachten in deze tijd van het jaar (moesson). Hotelgasten mogen gebruik maken van de bedjes van de buren dus wij liggen al gauw met zijn allen in de zon. De dames zien dit wat meer zitten dan de heren. Zij gaan algauw de kust verkennen en lopen naar het tegenover gelegen eilandje. Ze komen heremietkreeften tegen die zich verschuilen in schelpen. Wonderlijke beestjes.
De zon schijnt zo flink dat we na de lunch maar weer vertrekken. We zijn her en der flink verbrand. Kleine plekjes die niet goed zijn ingesmeerd herken je direct. Na een lekkere douche vinden de dames het tijd om eens te shoppen. Dat moet toch lukken in een badplaats! Helaas stelt het allemaal niet veel voor. Enkele souvenirwinkels met wat prularia. Het valt ons op dat alles plakkerig is en bedekt met een zoutlaagje. Het vochtigheidsgehalte is enorm hier. Als we een drankje doen in een restaurant komen we onze Duitse buurmeisjes tegen. Ze doen daar een kookles. Zelf je curry maken en daarna natuurlijk opeten. Na even twijfelen eten wij weer in ons eigen hotel. Een mooie plek en lekker eten.