Mangos op het dak - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Familie Snijder - WaarBenJij.nu Mangos op het dak - Reisverslag uit Polonnaruwa, Sri Lanka van Familie Snijder - WaarBenJij.nu

Mangos op het dak

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Juli 2016 | Sri Lanka, Polonnaruwa

Vandaag werden we voor het laatst wakker in Trincomalee. Na erg te hebben genoten in het hotel, gingen we de reis vervolgen naar Dambulla. De aardige man vertelde nog dat hij één stroopwafel had gegeten. Hij zei dat die erg zoet was. Hij gaf verder niet aan of die lekker was.

We werden voor het hotel opgehaald in onze patserbak. Alle spullen werden ingeladen, waarna we onze weg vervolgde naar een aantal tempels.

Onderweg kwamen we nog een aantal leuke dingen tegen. Langs de weg staan vaak een aantal kraampjes. Hier hebben we een soort yoghurt gegeten die gemaakt is van buffelmelk. Curd. Laten we zeggen dat het niet bij iedereen in de smaak viel. Wel erg leuk om alles te proberen.

Nadat we de tempels bewonderd hadden gingen we eten. Op aanraden van Sri gingen we bij een van z'n vrienden eten. Het was erg toeristisch. De kip was nog rauw en de rijst was lauw. Erg vervelend, maar het is niet anders.

Daarna moesten we nog 2 minuten rijden naar het hotel. Het was erg fijn dat ieder stel (en Juul en ik) zijn eigen kamer had. Daarnaast was er een heerlijk zwembad waar we in konden relaxen.

Dat was dan ook het meest positieve wat je over het hotel kon zeggen. We moesten 2 uur van tevoren aangeven wat we als diner wilden. Dit was erg raar. De menukaart was ook exact hetzelfde als die waar we hadden geluncht. Wat ook raar was. Daarnaast viel de stroom nog zo'n 10 keer uit tijdens het wachten op het eten. Ook vielen er soms mango's op het dak. Dit waren golfplaten waardoor het zacht uitgedrukt een hoop lawaai gaf. Het eten was als verwacht van dezelfde kok als de lunch. Maar lijst blijft lijst, dus het ging er best in