BBQ met vooruitzicht op tuna - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Familie Snijder - WaarBenJij.nu BBQ met vooruitzicht op tuna - Reisverslag uit Trincomalee, Sri Lanka van Familie Snijder - WaarBenJij.nu

BBQ met vooruitzicht op tuna

Door: Charles

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 Juli 2016 | Sri Lanka, Trincomalee

De patserbus bracht ons weer verder. Sri (onze gids) en Amile (onze chauffeur) reden ons via de goede wegen verder. De vraag was of we een wildpark wilden doen. Dat zou ten koste gaan van de tijd op het strand. Dus de keuze was zo gemaakt. Onderweg wat fotomomenten voor mooie uitzichten zoals een veld vol naar een lotusbloemen en andere prachtige velden. Het eerst kwamen we bij een plaats met we 7 heet water bronnen. Daar hebben we naar gekeken maar vooral ook naar hoe de locals zich overgieten met water. Sri legt dan omstandig en uit welke koning het bad heeft aangelegd enz. Wij onthouden dat het al heeeeel oud is. Daarna zijn we naar een prachtige Hindi tempel gereden. De Portugezen en de Hollanders hebben delen van de tempel in de baai geflikkerd omdat het wat hun betreft een goed fort was. Hindi hebben meer 3000 goden. Altijd wel één van je gading. Op de weg terug heeft Sri ons nog meegenomen naar een sap-uitspanning. Lekker gedronken van een vrucht die het midden houdt tussen een sinaasappel en een citroen. Wel even gecheckt of het ijs van flessenwater was gemaakt. Die stalletjes zijn sowieso een attractie. Je hebt er heel veel en overal en het lijkt erop dat er niets wordt verkocht. We vervolgden de weg naar de kust. We arriveerden bij een door reisleidster Marjolein gevonden prachtige locatie. Dyke rest in de Dutch Bay. De airco stond al aan en dat was hard nodig. Smiddags bestelden we heerlijk eten (noodels met bier gebracht door een tuktuk). En savonds was er BBQ. We hebben ons tegoed gedaan aan kip, worstjes en heerlijke vis. We voelden ons de koning te rijk. Wat een aardige mensen! En ze vroegen of we de dag daarna weer BBQ wilden. Ja hoor maar dan met tonijn! Dat kon. Na het vroege opstaan voor zonsopgang zouden we met de tuktuk naar de vismarkt gaan. Wat een vooruitzicht. Lekker slapen onder de koude airco.