25 uur onderweg - Reisverslag uit Marawila, Sri Lanka van Familie Snijder - WaarBenJij.nu 25 uur onderweg - Reisverslag uit Marawila, Sri Lanka van Familie Snijder - WaarBenJij.nu

25 uur onderweg

Door: Charles

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Juli 2016 | Sri Lanka, Marawila

De vankantie begon in Son. Lucas was 17 geworden. Hij kreeg van van ons een gebarsten "Ondeugend" bierglas waar Juul met haar billen op was gaan zitten in de auto. Na iedereen gezoend te hebben gingen we op weg naar het vliegveld van Keulen. Juul startte de timer die ze op Briddens Place zou uitzetten.
De auto konden we parkeren op een shabby parkerrplaatsje buiten de stad die een aardige Turk beheerde. In de auto schamperde hij over t Duitse EKelftal waarvan de spelers teveel de neus in de lucht hadden. Hij gunde de Portugezen het kampioenschap, want die hadden nog nooit iets gewonnen.
Eerst naar Berlijn gevlogen. Gek om te bedenken dat t nieuwe vliegveld van 4 miljard Euro sinds 2011 al klaar is en pas dit jaar in gebruik wordt genomen (als t niet weer opnieuw wordt uitgesteld). Op het vliegveld zagen we nog hoe Ronaldo uit de finale werd geschopt. Opeens waren we niet meer voor de Fransen.
We vlogen vanaf Berlijn door naar Doha. Wat is het vliegveld van Doha toch groot en wat hebben ze er veel WC's. Om een uur of 3 snachts hebben we nog koffie gedronken. Richting Colombo hebben we allemaal nog een heel klein beetje geslapen. Na een zware reis stapten we de vliegtuigtrappen af. Onze brilglazen besloegen ervan.
Opt vliegveld stond de assistent van Harrie al klaar. Nog wat Euros gewisseld in Roepiroepies en een simkaartje gekocht.
In het busje ervaarden we voor t eerst het Sri Lankase verkeer. De rijstijl is superassertief. "Als jij niet aan kant gaat rijd ik je van de weg stijl". En als er een beetje ruimte is wordt onmiddelijk ingepikt. Van de andere kant gunnen ze je ook wel de ruimte. De chauffeur vertelde dat hij voldoende afstand houdt en continue in zijn spiegels kijkt. Maar ook eerst in zijn achterspiegels kijkt voor hij remt.
Bij Briddens Place van Harrie zijn we eerst gaan zwemmen en na het kletsen met de Belgische kaasmakers gaan eten. De tonijn was droog maar t smaakte best.
Op de teller van Juul stond dat we 25 uur over de reis hadden gedaan. We waren wel aan ons bedje toe....