Een nu even niks dag - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Familie Snijder - WaarBenJij.nu Een nu even niks dag - Reisverslag uit Arugam Bay, Sri Lanka van Familie Snijder - WaarBenJij.nu

Een nu even niks dag

Door: Charles

Blijf op de hoogte en volg Familie

25 Juli 2016 | Sri Lanka, Arugam Bay

Marjolein en ik zijn om 7.30 uur opgestaan voor een romantische strandwandeling. We hebben de surftent bij de buren eerst aangedaan. Daar zouden ze namelijk echte koffie hebben. Nespresso! Het goedje wat we kregen smaakte daar echt niet naar. Meer naar oploskoffie. Ook niet erg. Dan maar verder langs het strand. Er waren al heel wat surfers actief. Dat ziet er wel echt geweldig uit. Als de golf komt peddelen, op de plank klimmen en dan huppetee, dansen op de golven. Daarna kwamen we langs een lagune. Die hebben ze hier heel veel. Zoet en zout water met een stukje strand van 100 meter ertussen.
Ver gelopen kwamen we bij een nieuwe rots met allemaal surfers erbij. Handig plekje want als ze tot op het strand gesurft hadden konden ze via hetzelfde strand naar de rots lopen, en daar weer in t water gaan. dat scheelt weer terug peddelen naar de golven. In een hutje hebben we een bananenpannenkoek gegeten. Lekker.
Na het ontbijt hebben we heerlijk gezwommen, gelezen en de zon aanbeden.
s'Middags zijn we op dringen verzoek van Juul naar Arugam Bay gegaan om te shoppen. Groot succes was de winkel van "Rice and Carry". Daar hebben ze tassen! Maar het belangrijkste is dat het ook een goeie club is. Vrouwelijke slachtoffers van de tsunami maken met financiële hulp van buiten items van oude rijstzakken. Tasjes, zakjes en dergelijke. Na het winkelen zijn we naar het strand gelopen. Daar hebben we fris en bier gedronken (met ijsklontjes, want lauw bier is hopeloos) terwijl het donker werd. Heel gezellig! Vervolgens gingen we pizza gaan eten. Met name Juul geniet van het westerse eten. Het pittige eten kan haar niet bekoren en ze is toch ook wel een beetje kieskeurig zullen we maar zeggen. De pizza's waren top!
Toen werd het weer tijd om in de taxi te stappen. Sri en Amile kochten onderweg rice & curry. Sri heeft laten voelen hoe zwaar de zak met eten was die zij naar binnen gingen werken. Het was zeker 1,5 kilo, misschien wel twee. Via de donkere landweg reden we naar huis. Aan de kant van de weg zaten allemaal mensen met hun geoogste rijst. Met een vlammetje kon je zien dat ze er zaten. De vrachtwagen die zou komen wist hun dan ook te vinden. Terug in de huisjes lekker douchen en niet onder de wol, maar onder de klamboe. Lekker slapen.