Help, waar is de fotocamera ?????? - Reisverslag uit Fez, Marokko van Familie Snijder - WaarBenJij.nu Help, waar is de fotocamera ?????? - Reisverslag uit Fez, Marokko van Familie Snijder - WaarBenJij.nu

Help, waar is de fotocamera ??????

Door: Juul

Blijf op de hoogte en volg Familie

09 Augustus 2010 | Marokko, Fez

We werden in de ochtend vroeg wakker door de hitte. Papa was al vroeg naar de marjane gereden om ontbijtje te halen. Aardbijen yoghurt, met verse brood en melk. We waren al van plan pas in de avond naar fes te gaan. Dan was het minder heet. Dus we deden rustig aan. Douchen om af te koelen, want het zwembad was nog steeds even vol. Wat boeken lezen enz… later zijn we onze watermeloen gaan eten, toen het opeens begon te druppelen. We dachten dat het niet ging regenen, tot dat we harde knallen hoorde. We kwamen meteen in actie en haalde alle koffers uit de buitentent, legde het plastic onder de tent. Papa en ik hadden midden in de nacht de buiten tent eraf gehaald, dat was koeler. Maar toen het ging regenen moest die er natuurlijk weer op! Ik lynn en mama zijn de auto ingevlucht terwijl papa en max bezig waren met de buiten tent er op te zetten. Net toen ze klaar waren met de buiten tent en ook in de auto wouden zitten, stopte de regen. Ook lekker handig! Papa en Max waren kledder nat! Na dat papa en Max zich hadden omgekleed, papa in zijn pyjama t-shirt ( sorry pap dit moest erbij, van jou geleerd: denk aan de details!) zijn we naar fes gereden. Naar onze oude vertrouwde parkeerplaats. Daar wouden we weer een taxi nemen voor ergens heen te rijden. Op de parkeerplaats waren er al mensen die je wouden helpen met taxi en de weg, en later willen ze er vast weer geld voor *zucht*. Toen we een taxi hadden betaalde we en liepen een steegje binnen. Meteen aangesproken : mag ik uw gids zijn? Welkom in marokko. Mag ik geld? Waar kom je vandaan? Enz enz enz. je wordt er knetter gek van. Toen we een paar kleine staartjes hadden gehad, wou papa een foto maken. Mama keek in de rugzak, maar geen fototoestel!!?? Meteen was de vraag: wie heeft hem voor het laats gehad? Commetaar op iedereen, (vooral op max) en na veel geruzie zijn we helemaal terug gelopen naar de pakeer plaats. We werden niet meer aangesproken omdat onze gezichten op onweer stonden, WAAR IS DE FOTOCAMERA ????? Toen we bij de auto aankwamen, vonden we de fotocamera. Weer helemaal terug gelopen naar de steeg. Prachtige mozaiek en winkeltjes. We waren opzoek naar een plein(ik weet niet hoe die heet). Na heel veel vragen aan politie agenten kwamen er uiteindelijk wel. Er was daar een winkel die allemaal soort van koetsen had. Papa en ik gingen naar binnen om te kijken. Het was prachtig! Ze gebruiken die dingen blijkbaar voor het trouwen. Toen we verder liepen kwamen we er achter dat we weer in de zelfde straat kwamen als de dag ervoor. we kwamen de meneer tegen waarvan we de kameel voor in de kerstboom hadden gekocht. Hij herkende ons nog en noemde ons net zo als de dag ervoor: fatima ??!! later zijn we bij een restaurant gaan eten tegenover die van gister. Minder lekker eten vonden we allemaal. We zaten boven op het dak. Toen het opeens heel hard begon te onweren. Lynn wou toen het heel hard was, meteen naar beneden omdat ze het te gevaarlijk vond. Ik, mama en Lynn zijn even later naar beneden gegaan en max en papa zijn boven gebleven. Het begon heel hard te waaien, dus mama en Lynn kregen last van hun lenzen. Meteen betaald en wegwezen naar de taxi! Onderweg naar de taxi kwamen we nog een bord tegen: verboden voor ezels :P toen we bij een rij van taxi’s aankwamen zagen we de auto van gister. Die man was heel erg aardig dus we klopte op de ruit, zat er niemand in. Paar mannen die er bij stonden boden ons een stoel aan en belde de meneer. Toen de meneer er was, gaf hij de mannen die gebeld hadden geld en nam ons mee. Hij noemde ons meteen een vriend. hij zette ons af iets voor de pakeer plaats dus we moesten nog versteken. Maar het waaide heel erg en mama en Lynn hadden hele erge last van hun lenzen. Dus hebben max en ik al blindegelijden ze naar de overkant gebracht. Eenmaal bij de camping zijn we meteen geslapen, we waren dood moe van weer een nieuw avontuur!