Applegreeter Will - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu Applegreeter Will - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu

Applegreeter Will

Door: Charles

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Juli 2008 | Verenigde Staten, New York

Het Hostel waar wij verbleven was erg basic. Een oud pand, veel kamers en erg weing toiletten/badkamers.'S morgens was het spitsuur. Dan stond er altijd wel iemand voor de badkamer te wachten. Je kon nog op een andere verdieping proberen eerder aan de beurt te komen maar dat haalde meestal niets uit. Het gevolg was dat hierdoor het een tijd duurde voordat alle 5 de Snijders gewassen en aangekleed waren. En Will zou om 9.00 uur klaar staan. We hebben het net op tijd gered. Ook Daniel. Die ging ook mee.
Will bleek een gepensioneerde man te zijn die Downtown woonde. Hij heette ons welkom. We kregen allemaal een metroticket, aangeboden door de stad NYC. Met de metro zijn we naar downtown gereden. Daar de ferry naar Staten Island genomen. Op de boot heb je een prachtig uitzicht op Manhattan en ook het vrijheidsbeeld waar Op Staten Island aangekomen zijn we meteen weer teruggegaan. Daarna naar het oude belastingkantoor waar een tentoonstelling was over de geschiedenis van NYC. Ik mocht niet naar binnen want bij de strenge entreekontrole bleek in mijn zakmes meegenomen te hebben. We hebben daarna nog erg veel gezien: Tinitychurch (de 1 na rijkste kerk van de wereld (zij bezitten veel grond en panden in Manhattan. De enorme jaarlijkse huuropbrengensten worden bijna geheel geschonken) Wallstreet + NYC Stock Exchange, enz. Maar het meest indrukwekkende was natuurlijk Ground Zero en met name de kerk waar alle foto's knuffels en brieven en andere reacties van familieleden zijn verzameld. Ook het verhaal van Will over hoe hij 9/11 beleefde was indrukwekkend. Daniel bleek goed in ons gezelschap te passen. Lynn vond het wel interessant en lachtte wat af met hem. Na de CD winkel (J&R, een aanrader!)zijn we gaan eten in een arabische tent. Smiddag hebben we nog wat gewinkeld en vooral veel gekletst. Uiteindelijk zijn we in zijn appartement terecht gekomen omdat hij ons nogeen boekje wilde geven van een festival. Zijn appartement was voor New Yorkse begrippen groot en indrukwekkend. Een schitterend oud pand van eind 1800. Om 16.30 namen wij en Daniel afscheid. Will had ons een fantastische dag geschonken! De kids hebben nog veel lol beleefd met Daniel met tafelvoetballen in de kelder van het Hostel.
We hebben onszelf verwend met een heerlijke maattijd in Bellino. Weer heerlijk gegeten met een goede fles wijn. Het was een fantastische dag!