New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu

New York, New York

Door: Charles

Blijf op de hoogte en volg Familie

28 Juli 2008 | Verenigde Staten, New York

We krijgen al ervaring met het vliegen. Lynn vindt het niet eng. Max en Juul zijn nog wel wat nerveus. Max wil bij het opstijgen nog wel even een hand vasthouden. S'nachts vliegen is geen pretje. Tossing en turning. Slapen hebben we nauwelijks gedaan. In New York aangekomen hadden we vrij snel een Taxibusje met een gekke chauffeur. Die gebruikte alle sluipwegen, op en afritten en vluchtstroken om sneller bij ons hostel columbus (83ste straat 106) te zijn. Daar konden we onze schrikbarende hoeveelheid koffers gelukkig dumpen zodat we konden ontbijten. Juul heeft dat niet meegekregen. We zaten er nauwelijks of ze viel op een kleine rugzak in slaap.
Nadat we terugwaren konden we meteen onze kamer op. Een kleine kamer met drie stapelbedden. Het zesde bed zou zeker bezet zijn. Maar met wie zouden wij onze kamer delen?

We hebben het de eerste dag rustig aan gedaan. Central park was in de buurt en daar hebben we lekker rondgekuierd. Terug op onze kamer bleek Daniel, een Duitse jongen van 18 jaar onze roommate te zijn. Hij werkte in Pittsburg en was 2 dagen in NY. Hij vond er eigenlijk niks aan (om in z'n eentje de stad door te gaan). We hebben hem aangeboden om de volgende dag maar mee te gaan met onze Applegreeter. (Applegreeters zijn New Yorkse vrijwilligers die het leuk vinden om buitenlanders de stad te showen). We hadden namelijk voor dinsdag een afspraak met Will.
Eerst nog even gegeten in Bellino. Een Italiaans restaurant in de buurt. Pas nieuw, en nog zonder alcohol vergunning. Maar bij de naastgelegen wijnwinkel konden we zonder probleem een heerlijke fles Franse wijn kopen. Wel gek, maar heerlijk! We hebben lekker geslapen, ondanks dat het superheet was op onze kamer.