Long live life! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu Long live life! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Familie Snijder - WaarBenJij.nu

Long live life!

Door: Charles

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De dag begon met opnieuw een ritje naar de garage. Ik moest naar Alamo (autoverhuurder) bellen om te horen of er nog een Chevy Uplander LT beschikbaar was. Geen probleem. Terug gekomen lag het hele spul nog lekker te slapen. Na het opstartgebeuren zijn we afgereist naar de Sequoia bomen. Dat zijn bomen die ongeveer 2000 jaar oud zijn (ze worden net zo groot als het vrijheidsbeeld hoog is en e kunnen wel tot 8 meter doorsnede groeien). We waren Curry Village nog niet uit of er waren weer allemaal auto's langs de weg. Wij stopten natuurlijk ook weer. Nu bleek dat er een alpinist gewond geraakt was. Hij lag op een plateau op een supersteile berg die voor ons oprees) We hebben de hele reddingsoperatie met de verrekijker gevolgd (nog bedankt Johan). Het was een spectakel om te zien hoe de heli dicht bij de berg de mensen van een klein plateau haalde. Bungelend aan een touw werden de 3 alpinisten naar beneden gebracht. Diepe bewondering voor deze heldenmoed. Het leven hing leterlijk aan een draadje.

Na een uurtje zig zaggen en onder het genot van een filmpje kwamen we op de plaats van bestemming.(We hebben nog niet gemeld dat de Chevy beschikt over een dvd systeem met surround sound. De kids vinden het geweldig om een film te bekijken. Het geluid wordt dan flink hard gezet om de actiescenes zo reeel mogelijk te laten lijken. Ik vraag me af hoe het voor mensen is die ons voorbij horen komen en horen hoe mortieren inslaan. Voor mij als chaffeur is het wel even wennen. Natuurlijk zie ik de beelden niet maar schrik wel van uzi's die worden leeggeschoten of achtervolgingsscenes met dito geluiden).
De bomen zijn impressive! We zijn op een karretje door het park gereden en hebbeen de bomen bekeken. Het is onvoorstelbaar hoe groot die bomen zijn. Ik heb een foto kunnen maken van een boom op afstand. De hele boom kreeg ik op de foto. Toevallig stonden er mensen voor. Dan zie je pas hoe inmens groot die knoeperts zijn. Ook onvoorstelbaar dat die bomen zo oud zijn. Long live life.